luni, 31 martie 2014

Pandispan





     Tot secretul pandispanului este sa bati ouale bine de tot si cantitatea de faina adaugata.O sa dau un link care imi vine in minte despre cum se obtine un pandispan pufos nevoie mare...http://www.lauraadamache.ro/2009/11/retete-pentru-incepatori-pandispan.html.Acum ca am recitit postarea se pare ca am incalcat cateva reguli...Am batut oualele cu zaharul si sarea in jur de 15 minute la viteza mare  nu 20 de minute cat scria in indicatii.Si am adaugat si praf de copt si un praf de bicarbonat.

Sa trecem la ingrediente:
  • 5 oua
  • 5 linguri de faina
  • 4 linguri de zahar si un plic de zahar vanilat
  • 10 linguri de ulei
  • 1 lingurita de praf de copt
  • 1/4 lingurita de bicarbonat de amoniu
  • 1/2 lingurita de cardamon
  • 2 seminte de anason zdrobite
  • 1 lingurita extract de vanilie
  • 1 lingura de iaurt
Cum se procedeaza:
 Mixam ouale intregi cu zaharul si un varf de sare pana cand compozitia isi tripleaza volumul si se deschie la culoare. Cu o lingura sau cu paleta mixerului, lasam sa cada putin aluat pe intreaga suprafata a compozitiei de oua si zahar si daca acesta lasa urme vizibile (sau “scrie”) atunci compozitia noastra este gata.
Urmeaza vanilia,iaurtul,cardamonul si semintele de anason sa le incorporam cu paleta.Doar cat sa se inglobeze in amestec.Urmeaza faina,cernuta,in care am adaugat praful de copt si bicarbonatul.Adaugam putin cate putin faina cernuta si amestecam cu mare grija de jos in sus, dinspre centru spre exterior. Dupa ce faina este incorporata perfect in compozitia de oua, adaugam alta faina si tot asa pana epuizam toata faina.
 Asezam aluatul intr-o forma tapetata cu unt si faina(sau hartie de copt) si nivelam cu foarte mare grija suprafata. Nu turnam aluatul in acelasi loc pentru ca riscam sa obtinem un pandispan cu bolta sau cocoasa. Dupa ce l-am nivelat, lovim forma de masa de cateva ori ca sa eliminam excesul de aer acumulat de aluat. Vor aparea la suprafata cativa bulbucei.Introducem pandispanul in cuptorul preincalzit la 160 grade pentru 35 minute. Cand pandispanul este auriu si se desprinde singur de pe marginea formei atunci este gata( si sa treaca testul scobitorii).Am stins cuptorul si am lasat tava de 20 de cm in cuptor.Apoi intredeschide-ti usa cuptorului foarte putin pentru a nu se prabusi pandispanul.
Obs.:Al meu s-a scufundat putin.Cred ca ar mai fi trebuit o lingura de faina pentru a compensa lingura de iaurt.Dar in rest este o pufosenie.Am adaugat si o tableta de ciocolata de 100 de grame dar s-a lasat la fund asa incat data viitoare o sa topesc ciocolata si o sa fac swirl in compozitie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu