sâmbătă, 1 martie 2014

Paine in cinci minute : THE NEW ARTISAN BREAD IN FIVE MINUTES A DAY




                           
                          O noua incercare adaptata dupa reteta pe care o gasiti accesand link-ul urmator:
http://foodformyfamily.com/recipes/pain-depi-wheat-stalk-bread-the-new-artisan-bread-in-five-minutes-a-day .


BAGUETTE DOUGH FOR PAIN D’EPI

3 cups lukewarm water (680 grams)
1 tablespoon granulated yeast (10 grams)
1-1.5 tablespoons kosher salt (17-25 grams)
6 1/2 cups bread flour (920 grams) 

 
 Aceasta este reteta de baza.Ingredientele pe care le-am folosit pentru aluatul realizat , la jumatate fata de cantitatiile de mai sus, au fost urmatoarele:
  • 340 ml de apa calduta 
  • 5 grame de drojdie uscata
  • 1 lingurita de sare
  • 115 grame de faina alba 
  • 345 grame de faina neagra pentru paine
Mod de preparare:
Se cerne faina intr-un vas incapator.Se adauga drojdia si sarea.Apoi apa calduta.Se amesteca pana la incorporare cu o lingura de lemn.Se acopera vasul cu folie alimentara lasand o mica portiune din vas neacoperita .Se lasa la crescut intr-un loc caldut(am incalzit cuptorul la 50 de grade timp de 20 de minute) timp de doua ore.


Buun .Acum ar fi trebui sa dau aluatul la frigider dar nu am facut acest lucru ci l-am impaturit precum painea neframantata.Atentie , este un aluat umed .Va trebui sa puneti faina din belsug pe suprafata de lucru si pe maini.L-am acoperit cu un servet dat cu faina sa nu se lipeasca painea si am lasat-o la dospit la temperatura camerei in jur de 45 de minute.
Cuptorul l-am incalzit la temperatura de 200 de grade timp de 25 de minute avand si o cratita acoperita in care vom pune painea inauntru.
Dupa cele 45 de minute de odihna inainte de a fi introdus in cuptor painea arata dupa cum se vede in poza urmatoare:




Dupa 60 de minute de stat la cuptor , se indeparteaza capacul si se mai lasa painea inca 20 de minute tot la temperatura de 200 de grade.

O invelim in servetul de bumbac si o asezam in picioare sprijinita de perete pana ce painea se raceste.Si iata cum se obtine o paine in 5 minute pe zi .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu