duminică, 13 iulie 2014

Paine integrala 100%




Ingrediente:
  • 450 grame de faina integrala
  • 350ml -370 ml apa plata sau minerala calduta
  • 35 grame drojdie proaspta sau 10 grame de drojdie uscata
  • 1 lingurita de sare

Mod de prepare: 
  1. Dizolvati drojdia cu o 1/4 lingurita de zahar si 20 ml de apa.Lasati-o sa se activeze pentru a fi siguri ca painea va creste.Dupa 10 minute verificam amestecul.Daca este activ il vom folosi pentru realizarea painii daca nu,o luam de la capat.
  2. Faina se amesteca cu apa si drojdia activa pana cand toata faina este bine hidratata.Incepeti cu 350 ml de apa,iar daca mai este nevoie adaugati cate putina apa pana se formeaza un aluat omogen.Am dat la frigider peste noapte.
    In ceea ce priveste modalitatea de formare a painii am folosit metoda de la baghete.10 minute in repaus dupa ce am scos aluatul din frigider,presaram sarea (si chimenul,in cazul meu), dam forma,il lasam iar 10 minute in repaus,dupa care dam forma finala si lasam aproximativ o ora la dospit.
    Cu 15 minute inainte de expirarea timpului de dospit am incalzit cuptorul si cratita acoperita la temperatura de 200 de grade.
  3. Dam painea la cuptor pentru 75 minute ,apoi scoatem capacul si o mai lasam 25 de minute la 200 de grade.Facem proba, pentru a vedea daca este gata painea, aceea cu ciocanitul fundului sa vedem daca suna a gol.Daca nu rasuna a gol si nu s-a intarit coaja uniform,mai trebuie sa stea la cuptor.O scoateti din oala,o intoarceti cu fundul in sus(scuzati de expresie) si o mai dati la cuptor ,sa zicem 10 minute la 200 de grade.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu